Friday, June 17, 2005

همین جوری این رو دیدیم خواستم بذازم این جا
مادران گرسنه در جنوب سودان به بچه های خود برگ درخت می دهند تا از گرسنگی نمیرند .زیرا کشور های ثروتمند به ماه های تقاضای سازمان های بشر دوستانه و سازمان ملل برای کمک به جو گیری از فاجعه ناشی از بد ترین بحران غذایی این کشور در 7 سال اخیر اعتنا نکردند به گزارش خبر گزاری فرانسه مادران برگ های درختان را می جوشانند و جوشانده را به خورد بچه ها می دهند تا شاید مرگ آنها را چند روز به تاخیر اندازند .
نیانکر مالک 35 ساله در حالی که برگ درختی را می جود، می گوید : می دانم با این کاراسهال می شوم اما چیز دیگری ندارم .بچه چهار ساله ای که از گرسنگی از حال رفته روی زمین افتاده و نفسش به شماره افتاده است.
دیت بول مادر سی ساله او در مرکز تغذیه روستای پالینگ ،در 250 کیلو متری شمال غرب جوبا در در جنوب سودان می گوید او حاضر نیست برگ درخت یا جوشانده ی آن را بخورد .
او در حالی که بجه های دیگر در سایه درختی در آن نزدیکی از گرسنکی دیگر حتی نای گریه کردن ندارند،می گوید نمی دانم باید چه کار کنم .
مادران دیگر مانند بول می گویند نباریدن باران و چرای بی رویه گله ها محصول انان را در منطقه بحرالغال به کل از بین برده است.هفت سال پیشیز خشک سالی و قحطی در این منطقه حداقل شصت هزار نفر را به کشتن داد
یا حق.